FRISK KATT helsepakke inneholder følgende:

Årlig helseundersøkelse med vaksine hos veterinær

En årlig helseundersøkelse gir oss gode muligheter for å oppdage sykdommer og plager tidlig i forløpet. Vi sjekker blant annet tenner og tannkjøtt, ører, øyne, hud og pels. Vi lytter til hjertet og lungene, og sjekker poter og klør. En vurdering av vekt og ernæringstilstand hører med. Vi snakker om generell forebygging av skader og sykdom, og forhører oss om du som eier har oppdaget forandringer i kattens vaner. Ut fra gjeldende vaksinasjonsanbefalinger vurderer vi hvilke sykdommer din katt eventuelt bør vaksineres mot. Regelmessig vaksinasjon beskytter katten din mot en rekke alvorlige sykdommer. Behovet for vaksinasjon kan være individuelt etter alder, tidligere vaksinasjoner og om du har katten med på reise til utlandet. Vaksinasjon mot kattepest og katteinfluensa er inkludert i pakken. Eventuell rabiesvaksine kommer utenom. Helseundersøkelse og vaksinasjon varer inntil 15 minutter.

Årlig helsesjekk med vektkontroll, tannsjekk, kloklipp og veiledning hos en dyrepleier

Denne helsesjekken utføres av en dyrepleier, eventuelt assistent med særlig kompetanse, og det blir lagt vekt på samtale om ernæring, vekt, tenner og adferd. Du får god mulighet til å stille spørsmål. Blir det avdekket noe som gir mistanke om sykdom eller helseplager som krever undersøkelse av veterinær, setter vi opp en konsultasjon hos veterinær til dette. Det vil også kunne være aktuelt å ta opp temaer som adferd. Denne konsultasjonen varer i inntil 15 minutter.

Blodprøve (oppfølgning av dyret med jevnlig blodprøvestatus)

Tidlig oppdagelse av sykdom kan være avgjørende for behandling av mange sykdommer. I vår helsepakke vil vi først ta en blodprøve og urinprøve når dyret er ungt (rundt ett års alder) for å fastslå normalverdier. Dette vil vi gjenta ved fire års alder for å se utviklingen. Fra de er syv år vil vi ta prøver annethvert år. Dette er fordi dyret da blir betegnet som senior og sjansen for kroniske sykdommer øker med alderen.

Gebyrfrie reseptutstedelser, gratis rådgivning om parasittmidler

Trenger du ormekur eller flåttmiddel? Kanskje dyret ditt står på faste medisiner? Pakken inkluderer gebyrfri reseptutlevering.

10% rabatt på tannrens og munnhuleundersøkelse

Alle hunder og katter har behov for sjekk og rens av tenner med jevne mellomrom. Intervallene mellom hver tannrens er individuelle fra dyr til dyr og vurderes av våre veterinærer og dyrepleiere. I pakken får du 10% rabatt på honoraret for tannrens.

10% rabatt på alt i butikken

Rabatten gjelder for våre butikkvarer. Rabatten inkluderer ikke medisiner.

10% rabatt på forsikring hos Dyreforsikring Norge

Ved etablering av helsepakke har du også mulighet for å tegne forsikring hos Dyreforsikring Norge og få 10% rabatt. Skulle du velge dette ved et senere tidspunkt enn etableringen er dette også mulig, men husk da å si i fra om at du har helsepakke hos oss. Se www.dyreforsikringnorge.no for vilkår og priser (HUSK å trekke 10% fra prisen, hvis du kombinerer med helsepakke).

15% rabatt kastrering
Pris pr. mnd. 195,-

Vilkår for helsepakke FRISK KATT (link)